miercuri, 23 februarie 2011

"DE CE URÂM FEMEILE?" – lansare de Mărţişor, la Muzeul Satului



"DE CE URÂM FEMEILE?", se pregăteşte de start. Scrisă de subsemnatul, prefaţată de Pavel Şuşară, tipărită la Editura Ştefan, cartea va fi lansată la începutul lunii martie, în mai multe locuri şi “locaţii” din Bucureşti şi din ţară. Prima lansare va avea loc pe 1 Martie, ora 14,30, la Muzeul Naţional al Satului “Dimitrie Gusti” din Bucureşti. După modelul nunţii la români, lansarea va avea şi un vornic, care nu e altul decât cobzarul Ion Creţeanu (recent “botezat” de Felicia Filip şi Cristian Mihăilescu cu supranumele “Ion al Cobzei”). Aşa că “Ion al Cobzei” va face strigările de lansare printr-un miniconcert dedicat mamelor, nevestelor şi fetelor. Ca să mai îmblânzească puţin brutalitatea titlului cărţii…
Urmează o altă lansare, la Cinema Patria (pe 2 martie), după care volumul pleacă în turneu. Prima escală va fi la Timişoara, pe 4 martie, unde se va lansa simultan cu cartea-poem a lui Pavel Şuşară, “Universul din cuşcă”. Cele două lansări vor avea loc la Sala Baroc a Muzeului de Artă din Timişoara. Revenită în Bucureşti, "DE CE URÂM FEMEILE?" se va mai lansa o dată, pe 8 Martie (adică chiar de Ziua Femeii), la Clubul “E… varză”, în cadrul unui spectacol cu trupa Ţapinarii. Autorul (adică subsemnatul) va face parte efectiv din show, încercând să creeze un contrapunct în versuri la mesajul coroziv al Ţapinarilor. De fapt, autorul a mai “jucat” în spectacolele lui Covei şi Tănase, lansarea cărţii fiind doar o reeditare a acelor “colaje”.
Volumul cuprinde şi o secţiune de desene făcute de pictoriţa Adina Romanescu, pe post de „păreri desenate despre vorbe scrise”. Adică, s-a gândit subsemnatul, dacă un scriitor, jurnalist, cronicar, publicist etc. poate scrie despre nişte lucrări plastice, de ce nu s-ar putea şi invers – un artist plastic să deseneze despre texte? Şi uite că s-a putut… Alegerea perioadei de lansare este corelată, desigur, cu ziua Femeii, căreia îi este cumva dedicată. Cuprinsul cărţii este următorul:

PREFAŢĂ CU TITLUL LA PĂTRAT de Pavel Şuşară

CUVÂNTUL AUTORULUI:De la sarcină de serviciu la confruntare publică

SINGURĂTATEA AFEMEIATULUI DE CURSĂ LUNGĂ

Cherchez la femme!
Variabila frumuseţii
Frumuseţe şi modă
Principiul libidoului
Gospodină în casă, curvă în pat şi doamnă pe stradă
Despre purtătoarele ilegale de sex
Prostituţia în familie
Puţin mov
Copiii noştri fac sex
Ce vor, de fapt, femeile de la un bărbat?
Tehnica ofertei iluzorii
Spinoasa problemă a părului pubian
Honolulu şi Kamceatka
Eşti frumoasa ca o iapă! – compliment sau insultă?
Bărbaţii se îndrăgostesc cu ochii, femeile se îndrăgostesc cu urechile
Sexul şi economia de piaţă
Feminism şi feminitate
Mai bine mă mpiedic şi cad...
Mărimea contează?
Răpirea din serai şi bătălia de la Waterloo
Oameni politici şi femei de lume
Femeia-oglindă
Domnişoară, dansaţi, sau te pleznesc...?
Misogini şi femei de unică folosinţă
„Je suis americaine, mademoiselle. Voulez vous... ?”
Aici şi acum
Găina bătrână face zama bună
Obscen şi sacru
Dragostea şi ciorba reîncălzită
Cu văl, fără văl
De ce mint femeile
De ce mint bărbaţii
De ce se lasă bărbaţii minţiţi
Răzbunare sexuală
Gentleman sau bădăran?
Meseria de a fi frumoasă
Femei inaccesibile
Pas în trei
“Când nu te văd, am chinuri/ Şi când te văd, leşinuri”
Mai misogine decât bărbaţii
Căsătorie în stil matriarhal sau teoria frondei fără fond
Sex pe stabilopozi
Adrian Enache şi divorţul virtual
Nevastă sau amantă?
Frumoasă şi săracă?
Cine înşală mai mult?
Ofensiva lesbienelor
Infidelitatea – un stupid nod în papură
Singurătatea afemeiatului de cursă lungă
Este vulgară o femeie goală?

DE CE SE PROSTESC BĂRBAŢII LA BĂTRÂNEŢE

Adulţi hărţuiţi de minore
Dragoste la vârsta a treia
Pedofili şi gerontofile
Sexul care ucide
Sexul ca divertisment
Vedete cu gropiţe în obraji
Ghinionul de a fi matur
De câte feluri sunt femeile?
De ce se prostesc bărbaţii la bătrîneţe?
Dragostea, insomnia perpetuă
Femeile şi patria
Trupul omenesc: proprietate privată sau domeniu public?

CRONICA FEMEII ÎN PIELEA GOALĂ

Clara, pisicuţa militantă
Alexandra Şerb, inocenta perversă
Acadeaua Andei Adam şi mustăcioara lui Clark Gable
Paula Jones priveşte înapoi cu nostalgie
Jojo – statueta de frişcă
Cosmina Păsărin, de la radical din 64 la “Zero”

JURNALUL XANTIPEI

Bărbatul, cel mai complex utilaj
Până când divorţul ne va despărţi
Bărbaţi în pielea goală

JUMATĂTEA INFINITĂ A BĂRBATULUI

“O femeie adevărată este acea femeie care frizează irealitatea”

ADDENDA

Suspect de a fi femeie
Scrisoare deschisă către un tînăr prieten
Păreri desenate despre vorbe scrise

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu